Wednesday, February 9, 2011

Rejim Israel adalah Musuh Manusia, Binatang dan Tumbuh-tumbuhan




Syekh AbdelRahim Shihab, wakil Gaza di dalam ceramah di Masjid NurSyahadah Kg Melayu kangkar Pulai Johor mendedahkan kezaliman rejim Israel yang memusuhi bukan sahaja terhadap penduduk Palestin, malah tanam-tanaman dan binatang-binatang ternakan di Gaza sehingga kemusnahan berleluasa di Gaza di dalam serangan besar-besaran di bumi Gaza pada 27 Disember 2008.

Melalui jentera-tentera canggih, bom-bom dan jentera darat, rejim Israel telah memusnahkan bukan sahaja sejumlah lebih 6500 kematian dan kecederaan manusia, tetapi juga tanam-tanaman dan biantang-binatang ternakan. Pembaziran besar-besaran yang dilakukan rejim zionis kejam itu telah menyebabkan ribuan tenaga kerja terjejas dan makanan-makanan asas rakyat Gaza hilang skelip mata.

Rejim Israel jelas mendedahkan kezaliamnnya merentasi semua jenis kehidupan di muka bumi. Tidak pernah ada suatu bangsa yang sezalim dan sekeras itu terhadap kehidupan di bumi selain rejim Israel.

Kemusnahan yang dahsyat juga dilakukan Israel terhadap infrastruktur dan bangunan-bangunan awam. Diantar statistiknya ialah kemusnahan jalan, jabantan saloran paip air, dan pembentungan. Sekolah-sekolah dan masjid juga dimusnahkan menyebbkan pelajar sekolah terpaksa bersekolah dengan 3 sessi sehari dan setiap kelas terpaksa menampung sehingga 50 pelajar.

Kemusnahan pelbagai bentuk yang dilakukan oleh rejim Israel zalim dan kejam benar-benar menyebabkan keperitan hidup dan kesusahan rakyat Gaza yang termat sangat. Oleh kerana rakyat Gaza adalah suatu bangsa yang beriman yang berjati diri, mereka tidak rela hidup melarat, segala usaha dilakukan walaupun terpaksa menggali terowong-terowong yang dalam dan merbahaya untuk mendapatkan bekalan dari negara jiran Mesir bagi mereka meneruskan hidup sebagai hamba Allah dan pejuang (mujahidin) Palestin dan Masjidil Aqsa.

Syeikh AbdelRahim berada beberapa minggu di Malaysia di dalam rangka mendapatkan bantuan dari rakyat Malaysia.

No comments:

Post a Comment